První knihu o podpojištění si během necelých dvou měsíců stáhlo již více než tisíc čtenářů. Jedná se tak pravděpodobně o nejúspěšnější publikaci z oboru osobních financí roku 2023.

Revoluční přístup k finanční gramotnosti

Přestože se poslední dva roky intenzivně hovořilo o podpojištění, nevznikl ani jeden materiál, který by uceleně vysvětlil laikům i odborníkům celou problematiku chybného stanovení pojistných částek v pojištění majetku. Přitom právě podpojištění je nejčastějším důvodem krácení pojistného plnění v pojištění budov a domácností.

To bylo hlavním důvodem pro vytvoření prvního kompletního průvodce tématem podpojištění autorů Dušana Šídla a Martina Szabo. „Rozhodli jsme se místo nudné knihy plné teoretických informací nabídnout lidem něco mnohem čtivějšího. A také praktického,“ vysvětluje Dušan Šídlo. „Většina lidí si pod pojmem finanční gramotnost představí obtížně pochopitelnou teorii plnou čísel, úroků a cizích termínů. Chtěli jsme ukázat, že i tak složité téma jako je podpojištění, lze vysvětlit během 30 minut do hloubky, jaké rozumí pouze několik stovek nejlepších finančních poradců v Česku.

I to je důvodem, proč knihu doplňuje na každé dvoustraně grafika, proč je kniha plná příkladů a proč jako první prolomila tabu neuvádění konkrétních vlastností produktů. „Není možné lidem vysvětlit, jak se mají bránit proti podpojištění, pokud se neuvede přehled prakticky všech současných produktů s přehledem jejich vlastností,“ domnívá se Dušan Šídlo. „Nestačí přece napsat, že někdo nabízí garanci neuplatnění podpojištění a neříct, kdo konkrétně a v jakém rozsahu.“ Právě přehled produktů v druhé části knihy způsobil velkou změnu v odborných debatách. „Pokud se nyní například na síti LinkedIn někdo zeptá, co nabízí konkrétní pojišťovna v oblasti podpojištění, dostane během minuty odpověď: je to popsáno v knize Podpojištění prakticky na straně X“, uzavírá Dušan Šídlo.

1 000 stažení za 40 dnů

Kniha byla zveřejněna 9. července a každý den si ji v průměru stáhne 25 čtenářů. V srpnu se díky podpoře sponzorů začne na knihu objevovat i on-line reklama. Cílem je dostat informace k co největšímu počtu českých domácností, aby si uvědomily, jaký problém pro ně může znamenat chybně uzavřené pojištění. A hlavně jak jednoduše lze upravit smlouvu, aby k podpojištění nedošlo.

Aktuální verzi knihy Podpojištění prakticky můžete stáhnout zdarma zde.